Oferta dietetyczna

Konsultacje dietetyczne

dokładnie przeprowadzone rozmowy z pacjentem do jedna z ważniejszych części współpracy dietetycznej. 

Poznanie problemów, wątpliwości i historii pacjenta pozwala na odpowiednie dobranie strategii, ustalenie realistycznych celów i edukacji w odpowiednim kierunku. Oprócz tego szczegółowy wywiad żywieniowy pozwala zrozumieć preferencje pacjenta, jaki rodzaj jadłospisu będzie sprawował się najlepiej, jakie posiłki w nim umieścić, aby zapewnić odpowiednią ilość składników odżywczych, satysfakcji smakowej oraz zmieścić się w ilości dostępnego czasu czy budżetu. 

Konsultacja zawsze powinna być dialogiem – dietetyk jest od odpowiedzi na nurtujące pytania oraz edukacji, ale to pacjent zna najlepiej siebie i swoje problemy. Dokładne wysłuchanie i zgłębienie ważniejszych kwestii to klucz do sukcesu. Przy konsultacjach w naszym gabinecie pacjenci nie doświadczą surowej dyscypliny, krytyki ani wyśmiewania. 

Podchodzimy do każdego z wyrozumiałością i chęcią pomocy, ponieważ wzajemne zaufanie prowadzi do najlepszego rodzaju współpracy. 

Analiza składu ciała

analizatory składu ciała pozwalają na dużo lepsze poznanie organizmu pacjentów. 

Oprócz samej masy ciała dowiadujemy się, jaka część tych kilogramów to mięśnie, tłuszcz, woda, kości. Ta wiedza jest niesamowicie przydatna, ponieważ sama masa ciała często nie powie nam wystarczająco. Najważniejsza jest tutaj proporcja tkanki mięśniowej do tłuszczowej – osoba mocno umięśniona może ważyć dużo, ale duża część tej masy to mięśnie, a nie tłuszcz. 

Przy procesie odchudzania tego rodzaju wyniki są również nieocenione, ponieważ zależy nam na utracie tkanki tłuszczowej, przy jak najmniejszej utracie mięśni. Czasami wydaje się, że ubywa bardzo mało kilogramów. Podczas ważenia na TANICIE może okazać się, że tkanka tłuszczowa sukcesywnie spada, ale udaje nam się utrzymać tkankę mięśniową, dzięki czemu waga spada wolniej – ale to dobrze! 

Podobnie w drugą stronę. Jeśli masa ciała ubywa szybko i okaże się, że w dużej części to masa mięśniowa, należy wprowadzić odpowiednie poprawki do jadłospisu i aktywności fizycznej.

Jak przygotować się do ważenia analizatorem składu ciała?

  • na badanie najlepiej przyjść na czczo (w godzinach rannych) lub ewentualnie po dłuższej przerwie od ostatniego posiłku (killka godzin), można pić wodę 
  • 24 godziny przed badaniem wykluczyć alkohol oraz kofeinę
  • 12 godzin przed badaniem zrezygnować z dużego wysiłku, aktywności fizycznej
  • jeśli obecny jest rozrusznik lub inny implant medyczny, zrezygnować z badania
  • badanie nie jest również wskazane dla kobiet w ciąży
  • kobiety w trakcie miesiączki powinny odczekać z badaniem do kolejnego etapu cyklu
  • przed badaniem należy udać się do toalety

 

Indywidualne zalecenia i plany

główne narzędzie, którymi wspomagamy się podczas współpracy dietetycznej. Po dokładnej rozmowie z pacjentem i poznaniu jego preferencji pochylamy się nad jadłospisem i zaleceniami żywieniowymi. 

Każdy jadłospis jest dopasowany pod konkretną osobę – nie ma dwóch takich samych planów żywieniowych! Posiłki są ustalane na podstawie ulubionych smaków, potraw, produktów (schabowego, pizzę czy czekoladę również da się wkomponować w jadłospis!). 

Brana pod uwagę jest również ilość czasu (wpływa to na przykład na ilość posiłków w ciągu dnia i stopień skomplikowania ptoraw), ilość pieniędzy (czy jest możliwość sięgania po mniej dostępne produkty, a może należy bazować na podstawowych), chęci i umiejętności gotowania (czy jest chęć poznawania nowych smaków i potraw, eksperymentowania w kuchni, czy może bazować na znajomych i prostych potrawach) i wiele innych aspektów dotyczących każdego pacjenta. 

Gotowy jadłospis wysyłamy pacjentom, którzy mogą na bieżąco zgłaszać problemy, wskazówki, zadawać pytania. Zawsze do jadłospis dołączane są zalecenia żywieniowe – jest to pisemna forma edukacji. Zalecenia również są dopasowywane do konkretnego przypadku. Opisujemy zasady zdrowego odżywiania w przystępny sposób, proste kroki w lepszą stronę, na co pacjent powinien zwrócić szczególną uwagę w zależności od jego chorób i schorzeń współtowarzyszących. W tym miejscu staramy się również przekazać w teorii, jak komponować samodzielne posiłki i radzić sobie z dietą bez rozpiski!

Pełne wsparcie i motywacja

każdy z nas działa lepiej, kiedy zamiast presji i krytyki odczuwa wsparcie i zrozumienie. Jest to niezbędna część współpracy dietetycznej! 

Pacjent nigdy nie powinien obawiać się wizyty, czuć potrzebę skłamania dietetykowi z powodu stresu nad reakcją. Oferujemy współpracę bazującą na zaufaniu i wyrozumiałości. To, że każdemu zdarzą się wpadki, kilka kroków w tył, gorsze momenty – to całkowicie normalne, a wręcz nie jest to nic złego dla samego procesu zmiany nawyków żywieniowych. 

Potrzebujemy również gorszych momentów, aby nauczyć się z nimi funkcjonować. Za każdym razem jesteśmy do dyspozycji, aby wspólnie porozmawiać o nowych problemach i przeszkodach, ustalić nowy plan działania, zastanowić się nad rozwiązaniami. 

Sukcesy przy współpracy dietetycznej to nie tylko mniej kilogramów na wadze. To także, a właściwie przede wszystkim, nowe umiejętności i wiedza, którą pacjent zyskuje po drodze.

Nauka zdrowej relacji z jedzeniem

żadne efekty, nawet spektakularne, nie zostaną z nami, jeśli nie nauczymy się odpowiednich nawyków i relacji z jedzeniem. Ile słyszy się o efekcie jo-jo! Zazwyczaj jest on spowodowany właśnie nieodpowiednimi nawykami i całkowitym zaniedbaniem edukacji, a skupieniem się wyłącznie na „gubieniu kilogramów”. 

Prawidłowy proces współpracy dietetycznej nie musi polegać na liniowym, książkowym chudnięciu. Powinien polegać na kształtowaniu podejścia pacjenta do diety i zrozumieniu, na czym tak naprawdę polega zdrowe odżywianie. W momencie, kiedy nasze nawyki zmienią się na lepsze, a w głowie zyskamy świadomość żywieniową – spadek kilogramów i poprawa zdrowia przyjdą zdecydowanie łatwiej, a wręcz spontanicznie. 

Jedno z naszych powiedzeń brzmi: ładna sylwetka to skutek uboczny dobrych nawyków. Tak właśnie jest! Oprócz tego dopiero wtedy możemy utrzymać te efekty na całe życie, a nie kilka miesięcy. Wymaga to pracy, cierpliwości i chęci, ale naprawdę warto. 

Wystarczy zadać sobie pytanie: czy wolę całe życie co jakiś czas chudnąć i tyć od nowa? Czy może wolę skupić się na tym, co naprawdę ważne, zrozumieć swój organizm, wprowadzić odpowiednią relacje z jedzeniem, i cieszyć się efektami na długie lata?

Kontakt

Telefoniczne umawianie wizyt:

Od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 15:00

 

Wizyty w gabinecie:

We wtorki i czwartki w godzinach 17:00 – 20:00

tel: 790 394 153

bodziakbarbara@gmail.com

 

Wizyty online:

WhatsApp: +41 784 045 557

nataliadziok.dietetyk@gmail.com

www.loveyourcalories.pl

 

 

gabinet w sanoku

KLINIKA FLEBO

ul. Legionów Polskich 42

38-500 Sanok

rejestracja telefoniczna

Od poniedziałku do czwartku

12:00 – 20:00

W piątek

08:00 – 12:00

TEL: 13 430 00 95